Bio.se Inspiration #10

Vi söker nu till vårt team: Digital och Growth Marketer
Bio.se samlar ett magiskt filmutbud för 220 oberoende biografer över hela Sverige. Vi söker dig som vill jobba med digital marknadsföring, dataanalys och bidra till att fler besöker sajtens biografer!
Digital och Growth Marketer (Stockholm) 50% med möjlighet till 100%.
Vi erbjuder en unik möjlighet att vara med från start och utveckla nya arbetssätt, affärsmodeller och strategier kring CRM och filmupplevelser på bio.
Biografbranschen möter många spännande utmaningar, inte minst efter pandemin. De oberoende biograferna på Bio.se är föreningsdrivna, privata och kommunala biografer runt hela Sverige. Det är en spretig samling, och det är en del av tjusningen. En del är små med knappa resurser och visar film en gång i veckan. Andra är professionellt drivna med flera salonger där det visas film hela dagen, alla veckans dagar.
Vi har sedan några månader integrerat onlineförsäljning från över 100 biografer i plattformen Salesforce och är nu redo att i samarbete med biografer och distributörer skapa analyser och e-postkampanjer för att fler ska besöka sin lokala biograf oftare.
Du kommer att vara ansvarig från ax till att sälja limpan, så en lust att ta kontakt och sälja tror vi gör denna tjänst till ditt drömjobb!
Vi vill att du är driven, nyfiken, strukturerad och har vana att analysera data. Du är också kreativ och gillar att arbeta självständigt. Du ska veta hur du skriver copy, skapar content med tydlig CTA och hur du anpassar CRM-kampanjer.
Vi är ett litet, engagerat och ständigt innovativt team som drivs av ett starkt kulturpolitiskt engagemang och brinner för film på bio. Vi är inte experter på ditt område men vi är trygga i vår vision och de mål vi satt upp: ökad publik till Sveriges oberoende biografer – och fler besök på kvalitetsfilm! Vi har en av Sveriges starkaste domäner, www.bio.se och en produkt som ligger högt på publikens topplista: uppleva film på bio!
Vi ser bara möjligheter och tack vare vår organisation och ledning så jobbar vi redan med ett growth marketing-mindset – vi testar, lär, utvecklar och fortsätter testa. Detta gör att vi gärna ser en ansökan från dig med rätt bakgrund och inställning – du gillar att utmana dig själv och lära dig nytt.
Viktigt för vår arbetsplats är hållbarhet på alla plan. Vi gör det vi är bra på när vi arbetar, men livet utanför jobbet är minst lika viktigt för ett bra resultat. Vi pratar om och minimerar stress och hjälps åt när det är mycket!
Bakom Bio.se står den ideella organisationen Biografcentralen. Vi har ett årligt verksamhetsstöd från Svenska Filminstitutet och jobbar även med utbildningar och nätverk för att utveckla svenska biografer. Merparten av våra tjänster utförs i vårt helägda dotterbolag BC Utveckling Sverige AB. Vi är sex anställda varav några arbetar på distans och några på deltid.
OM TJÄNSTEN
Placering är på vårt kontor på Södermalm i Stockholm med möjlighet att delvis även arbeta på distans.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning 6 månader.
Utifrån vad du och vi skapar inom området kring nya tjänster så kan anställningen utökas till mer än 50%.
Kollektivavtal i Unionen.
Tillträde och lön efter överenskommelse.
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.
Vi tar emot ansökningar löpande då vi är taggade på att sjösätta det nya arbetet och sista ansökningsdag är den 10 maj. Bifoga ett personligt brev om vem du är och vad som lockar dig till tjänsten samt CV och Case-presentation nedan.
FÖR FRÅGOR OM TJÄNSTEN kontakta Verksamhetsledare Jens Lanestrand på 08-515 140 30 samt jens@bio.se
CASE
Vi vill att du bifogar exempel på hur du skulle planera och skapa ett eller flera utskick med tydlig CTA för en kommande film tillsammans med din ansökan. Släpp loss kreativiteten och lek med innehåll och tilltal. Skapa gärna både kortare och längre copy med olika tilltal, målgrupper och format.
Den 12 maj har filmen “Låt älven leva” biopremiär över hela landet. I Salesforce kommer du att ha tillgång till data från tidigare biobesök – hur vill du jobba med urval, strategi och copy kring t ex en e-postkampanj för denna film? Hur skapas en tydlig CTA och lockande copy för den publik du ser har extra intresse för denna film?